Gánti körtúra

Következő utunk célpontjául Gántot választottuk. Bár a környéken legalább három tervezett túraútvonalunk is van, a választásunk ezúttal egy 18 km-es, kevés szintkülönbséggel bíró körtúrára esett. Jó döntés volt!

Írhatnám azt is, hogy a Kéktúrázás napján direkt egy olyan track-et választottunk, aminek a nagy része a Kék jelzésen fut, de ez nem lenne igaz... merő véletlen volt :-)

Gánt nagyon népszerű kirándulóhely, amit az is bizonyít, hogy fél 10 környékén értünk le, de már sok autó parkolt az út mentén és még több embert láttunk hátizsákkal a hátán a falun belül.  Nagyon kellemes benyomásokkal indulhattunk neki az utunknak: a takaros utcákban barátságos helyiekkel és még barátságosabb kölyökmacskákkal találkoztunk. A leghosszabb időt egyértelműen a cicák miatt időztünk el egy helyben ezen a napon. Nem lehetett nem megsimogatni őket! Íme a bizonyíték:

Mostanában ismét igyekszünk egyre hosszabb utakat megtenni, hogy gyűjtsük a kilométereket a még relatíve új bakancsainkba, ennek ellenére a kápolnapusztai temetőhöz való kitérőhöz egyszerűen most nem volt hangulatunk. A Gánti pihenőhely után inkább folytatva utunkat nekivágtunk az enyhe emelkedős szakasznak.

Mire beértünk az erdős részre, az időjárás kifejezetten kellemes lett, nagyjából 18-20°C. A  felhők mögül egyre többször és hosszabban bújt elő a nap ezáltal csodálatos fényjátékot létrehozva. A lehulló levélszőnyeg hétről-hétre vastagabb és mind több helyen bukkanak elő gombák alóla.

Úgy terveztük, hogy majd az útvonal kilátópontjánál, a Géza-pihenőnél leülünk megebédelni és egy kicsit relaxálni. Na, hát ebből egyik sem sikerült. Már közeledve hallottuk, hogy egy kicsit emelkedettebb a hangulat az itt időző 8-10 fős társaság körében. 3 perc alatt jóval több információ tódult be a fülemen a pályázati pénzek elosztásáról és egyéb nagyon fontos dolgokról, mint amire az erdő közepén vágytam volna, így 1-2 gyors fotó után inkább indultunk tovább a Zöld jelzésen.

A múlt heti kirándulásunkhoz képest ez a kör nem a kilátópontokról szólt, hanem inkább az erdőn belüli alakzatokról, mivel út közben rengeteg kisebb sziklát, kiemelkedést lehet találni a fák között. A falu környéke is nagyon szép,  a környező földeken sok állatot tartanak. A túra a 18 km-es hosszúsága ellenére nem volt fárasztó, inkább feltöltött minket. Egyáltalán nem siettünk, de így is kevesebb, mint 4 óra alatt végigjártuk.

Kinek ajánljuk ezt a túrát?:

Aki szeretne egy kicsit hosszabb sétát tenni nagyrészt az erdőben, relatíve kevés szintkülönbséggel.

Az útvonalat köszönjük a termeszetjaro.hu-nak

Ha további képeket szeretnétek látni a kalandjainkról, látogassátok meg Instagram oldalunkat.

Gyors tippek:

Parkolás: Ha esetleg elfogynának a helyek, kicsit beljebb a temetőnek is van egy parkolója, vészmegoldásként szóba jöhet az is.

Vízvételi lehetőség: A túra kiindulópontjánál találhatunk egy működő kék utcai kutat.

Öltözet: A meredek kövesebb emelkedők és lejtők miatt érdemes túracipőt vagy bakancsot húzni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon