Kalandozás az érdi hegyen

Mivel a héten némi sérülést, illetve betegséget is sikerült összeszednünk, úgy döntöttünk, hogy a hétvégét nem "toljuk túl", hanem rövidebb, könnyebb távokat megyünk. Rövid keresés/tervezés után meg is született a haditervünk: szombaton a közelbe, az Érd-Ófaluban található Kakukk/Sánc-hegyhez megyünk, míg vasárnapra kiválasztottunk három lehetőséget, melyek közül később, fizikai állapotunk függvényében szerettünk volna választani egyet (de erről majd a következő bejegyzésünkben).

Szombat reggel olyan szépen sütött a nap, amit nagyjából karácsony környékén láthattunk utoljára. Egy kis reggeli lustálkodás és olvasás után kényelmesen elkészültünk és elindultunk a mini-túránk helyszínére. Nem kapkodtunk, ez nem az a nap volt :-)
A régi Termál hotel parkolója tele is volt már futók és kirándulók autóival, ami jól mutatja, hogy egy népszerű környékről van szó. Mi a Molnár utca végén található régi téglagyárnál tettük le a kocsit, de itt is voltak már jópáran (kb. 20 perc múlva már kétszer ennyi autó volt).

Innen igazából több irányba is van lehetőségünk elindulni, mi most a hegyet választottuk: A mára már csak mutatóba maradt épület felé tartva, a régi őrház épülete mellett elhaladó földúton (Magasparti út) menjünk felfelé. Nagyjából 400 méter után egy elágazáshoz érünk, mi maradjunk a bal oldali ágon és folytassuk utunkat. Innen már nincs is messze, csupán néhány percnyi sétára található a Magasparti kilátópont. Csak követnünk kell az utat, majd a cross-pálya bármelyik csapásán toronyiránt kell felfelé elindulnunk. Nem vészes emelkedő, de utcai cipőben, saras vagy jeges időben, mint amikor mi is itt voltunk, azért érdemes a lábunkra vigyázni. Ha felérünk, nem várt látvány vár minket: gyakorlatilag belátható Budaörs, a XXII. kerület, Halásztelek és még Tököl is. Na és persze a kanyargó Duna és a letört löszfal is bámulatos látványt nyújtanak.

Ha úgy döntöttünk, hogy kinézelődtük magunkat, visszafelé is ugyan ezen az útvonalon tudunk lemenni.

Ha pihenni szeretnénk, akkor a hegy lábánál lévő réten is megtehetjük vagy akár a Duna-partra is lemehetünk. Gyerekkoromban rengetegszer voltam itt, így nem bírtam ki, hogy ne keressek kerek kavicsokat és próbáljak meg velük kacsázni (meg kell, hogy állapítsam: anno jobban ment... :-D)

Ha futni vagy sétálni szeretnénk, akkor tulajdonképpen elindulhatunk a fák közé, a Beliczay-szigetbe. A tanösvény és a benti utak jól járhatóak, jó pár km-t még van lehetőségünk megtenni.

A rövid kirándulás végén megállapítottuk, hogy bár fantasztikus dolog messzi tájakat felfedezni, érdemes a közelben is szétnézni, és észrevenni a helyi csodákat.
Ha tovább kalandoznátok velünk, kövessétek Insta fiókunkat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon